Les capacitats dels infants i adolescents evolucionen amb el seu desenvolupament i no hem d'esperar resultats uniformes però sí que podem estimular aquells aspectes de la seva personalitat que considerem menys actius en la seva conducta. Podem ajudar els nostres fills/es a millorar la seva memòria amb jocs i altres activitats divertides que, des de petits, els acostumaran a parar esment a la dinàmica del joc i esforçar-se a practicar la memòria ia relacionar la informació que reben. Tot i això, alguns infants tenen dificultats per mantenir prou atenció com per començar una tasca i acabar-la o comprendre aprenentatges que els exigeixen un temps d'escolta activa del discurs del professor per assimilar aquell contingut. Alguns nens/es es distreuen amb facilitat i tendeixen a la dispersió, inatenció i dificultats a organitzar-se.
Com podem ajudar els nostres fills a millorar la memòria i latenció?
Donar-li ordres concretes i clares.
Guiar-lo i ajudar-lo donant-li suport per millorar la seva confiança en les seves pròpies capacitats.
Facilitar-li la realització dels seus deures/tasques escolars, per exemple organitzant el treball escolar en diferents etapes més curtes; estimulant la pròpia reflexió en la seqüenciació de cada tasca i què ha de fer per resoldre-la.
Motivar-lo a assolir els seus objectius i ajudar-lo a ser més flexible.
TDA Trastorn dèficit d'Atenció
La característica principal dels qui tenen trastorn per dèficit d'atenció (TDA) és la dificultat de mantenir l'atenció de manera contínua, es distreuen amb facilitat i presenten problemes per organitzar tasques quotidianes i complir instruccions.
És freqüent que tinguin un rendiment acadèmic baix i algunes complicacions d'adaptació a l'entorn escolar i familiar.
Dificultat per mantenir-se concentrat
Tendència a deixar sense acabar la feina o estudi que se li demana.
Sovint oblida encàrrecs, deures o feines.
Quan es diu que un nen o adolescent té TDAH Trastorn Dèficit d'Atenció amb Hiperactivitat?
Ens referim al TDAH quan el nen/a, a més d'estar distret sovint i tenir dificultats per mantenir de manera continuada, l'atenció tendeix a estar inquiet i necessita moure's més del que s'espera per l'entorn. Les característiques més destacables de la hiperactivitat són:
Quan a més de manca de memòria i atenció el nen/a o adolescent és incapaç d'estar quiet i concentrar-se en alguna cosa i és incapaç d'acabar una cosa que li suposi un esforç (tret que el motivi especialment).
No pot esperar el seu torn i interromp amb facilitat els altres.
És molt impulsiu i li costa estar assegut de manera relaxada.
Es precipita a la majoria de les seves accions.
Per estimular la memòria, l'atenció i la concentració, que són molt necessàries en els processos d'aprenentatge i estudi, tenim productes naturals com els preparats de Flors de Bach de Teresa Pons, la Teanina de Teresa Pons i els xarops a base de plantes relaxants com Tranquinin de Teresa Pons.
Els nostres clients confien en nosaltres
Opinions dels nostres clients
Rep les nostres novetats